اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح نماد، فرصتی برای آسیب‌زدایی است

شورای آموزش و پرورش استان زنجان با حضور مسؤولان برگزار و موضوعات مختلف در آن طرح و بررسی شد.

طرح نماد، فرصتی برای آسیب‌زدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شورای آموزش و پرورش استان زنجان سه‌شنبه شب با بررسی اجرای طرح نماد، بررسی وضعیت فضای فیزیکی مدارس، حضور آموزش و پرورش در هیأت اندیشه‌ورز و ... برگزار شد. 

فرماندار شهرستان زنجان در این جلسه با اشاره به شناسایی و اجرایی موفق طرح نماد بیان کرد: این طرح با وجود مخالفت‌ها با کمترین حاشیه برگزار شد. 

رضا عسگری با بیان اینکه برای بهره‌مندی از اطلاعات طرح نماد باید جزئیات در جلسه‌ای بررسی شود، افزود: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید درک درستی از آن داشت. 

وی با اشاره به اینکه نقشه خطرپذیری باید با اجرای طرح نماد دقیق‌تر شود، ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود، تا راهبردی برای مقابله با آسیب‌ها داشت. 

فرماندار شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: ۳۳ هزار دانش‌آموز در اجرای طرح نماد آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. 

وی با بیان اینکه امروزه گروه‌های همراه دانش‌آموزان تغییر یافته است، ادامه داد: امروزه فضای دوستان، همکلاسی‌ها و فضای مجازی بیش از خانواده بر دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد. 

*طرح نماد ابتر نماند 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح نماد اتفاق خوبی است که در حال انجام است، اظهار کرد: باید بازخورد اجرای این طرح تحلیل شود. 

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با اشاره به اینکه داده‌های طرح نماد باید برای اجرای مرحله بعدی تحلیل شود، عنوان کرد: نباید اجازه داد این قبیل طرح‌ها در کشور ابتر باقی بماند. 

وی با اشاره به اینکه باید با دقت بیشتری طرح نماد اجرا شود، ادامه داد: باید طرح به صورت میدانی انجام شود و از سرایت آسیب‌ها به سایر دانش‌آموزان جلوگیری شود. 

*۳۲۵ مدرسه نیازمند بازسازی هستند 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۵ برای همه فضاهای فیزیکی استان زنجان شناسنامه فنی صادر شده است، افزود: در این بررسی مشخص شد از ‌یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استان زنجان تعداد ۵۱۲ مدرسه مقاوم و مابقی نیازمند مقاوم‌سازی بودند. 

جهانگیر صفری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ۱۷۱ مدرسه در استان زنجان تخریب و مقاوم‌سازی شده است، اضافه کرد: ۳۲۵ باب مدرسه نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند. 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۹۲ باب مدرسه در استان زنجان نیازمند مقاوم‌سازی هستند، عنوان کرد: ۸۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم‌سازی مدارس نیاز است. 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۰ پروژه مدرسه‌سازی در استان زنجان آغاز شده است، ادامه داد: از این تعداد ۲۵ پروژه شامل تخریب و مقاوم‌سازی آغاز شده و یا در دست اقدام است. 

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ به میزان ۳۹ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی اخذ و هزینه شده است، تصریح کرد: این اعتبار در سال ۱۳۹۷ با افزایش ۴۷ درصدی به ۵۳ میلیارد تومان رسیده است. 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی هزینه شده است، افزود: این اعتبارات در سال ۱۳۹۷ به ۳۸ میلیارد تومان رسیده که نشان از افزایش ۲۸۰ درصدی اعتبارات ملی دارد. 

 وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۸۷ کلاس درس در قالب ۵۸۷ مدرسه در استان زنجان استانداردسازی شده است، گفت: سیستم گرمایشی ۹۱۷ کلاس درس نیز باید در دستور کار قرار گیرد که نیازمند اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی است. 

*برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن به میزبانی زنجان  

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز به میزبانی استان زنجان اظهار کرد: این مسابقات تیر‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. 

ابراهیم رفیعی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز از استان‌های مختلف در مسابقات قرآنی حضور دارند، بیان کرد: میزبانی در رشته‌های پژوهشی شامل احکام، انشای نماز، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر خواهد بود. 

وی در ادامه جلسه با بیان اینکه طرح نماد در استان زنجان اجرایی می‌شود، ادامه داد: این طرح با رویکرد آسیب‌شناسی و جلوگیری از شیوع آسیب‌ها انجام می‌شود. 

رفیعی همچنین با اشاره به رتبه کنونی استان زنجان در کنکور ادامه داد: باید برنامه‌ریزی برای ارتقای این رتبه انجام شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از برنامه‌ریزی برای گرامیداشت مقام شامخ معلمان خبر داد و گفت: برنامه‌های مختلفی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول